כך משנה ChatGPT את השיווק הדיגיטלי - הפתרונות של גופמן קריאייטיב
הפתרונות של גופמן קריאייטיב > מילה שלנו > כך משנה ChatGPT את השיווק הדיגיטלי

כך משנה ChatGPT את השיווק הדיגיטלי

img

מקופירייטינג עד SEO, מהבנת צרכי השוק עד פרסונליזציה בקמפיין – הבוט החכם הוא מכפיל כוח בעולם השיווק והפרסום. איך הכי נכון לנצל אותו וממה חשוב להיזהר? 

בהנחה שהייתם בכדור הארץ בחודשים האחרונים, סביר ששמעתם על ChatGPT. אולי אפילו התנסיתם בו בעצמכם. הבוט החכם של Open AI, בגרסה הנוכחית שלו, התפשט כאש בשדה קוצים. הבשורה טסה מפה לאוזן, מפוסט לכתבה, ממדינה למדינה, והגיעה ליותר ממיליון משתמשים כבר ביום ההשקה. מאז הספיקה להפוך כמה וכמה עולמות תוכן על פיהם, ולא מעט בעלי מקצוע תוהים אם זה הזמן להסבה. בפרסום ובשיווק הדיגיטלי, פוטנציאל ה-Disruption של הכלי הוא עצום.

קחו כל פרקטיקה מקובלת של מחקר שוק, גיבוש אסטרטגיה, פילוח קהלים, קופירייטינג ובניית קמפיינים – בכל אלו ועוד יש מה לעשות עם מיודענו הרובוט. הוא מצטיין בזיהוי מילות מפתח בעולם תוכן מסוים לשם אופטימיזציית המופע במנועי החיפוש (SEO); יכול להציע כותרות ולהתאים את אחת האפשרויות שנתן לפי דרישה וקריטריונים חדשים; מגיש רשימת נושאים לפיתוח הדיון בתחום מסוים, למשל – ראשי פרקים לספר, בלוג או פודקאסט; כמובן, לכתוב את מלוא התוכן בעצמו – בינתיים בעברית רצוצה משהו, באנגלית זה מרשים למדי – או לתקן ולהגיה מיילים ולתבל אותם בדוגמאות ו-Call to action; והוא הולך ומשתפר ככל שהוא מתחכך בעולם האמיתי ומקבל ממנו פידבקים.

אבל לא רק במילים מבין בוט ה-AI שלנו; הוא הולך ומתקדם גם בתכנות. לא מעט עמודים כבר נכתבו בדרך הזאת, אם בפורמטים מובנים כמו WordPress ואם בכתיבת קוד לדף HTML. נכון למועד כתיבת הדברים (ללא עזרת הבוט, בינתיים), הרכיב הספציפי הזה של המוצר עדיין לא מפותח במיוחד. אבל לא ניפול מהכיסא אם עד שתקראו, גם זה ישתנה.

המוצר כולו רחוק מלהיות מושלם, והוא לא מהווה תחליף לסיעור מוחות. אבל הוא בהחלט יכול לקצר תהליכים, להקדים Time-to-market או העלאת קמפיינים, לחסוך משאבים ולייעל את העבודה. אין זה פלא שמשרדי פרסום ושיווק כבר רואים בו חבר צוות לכל דבר ועניין. אשר ללקוחות, אחרי שנים של אינטראקציה שבלונית ומתכתית במקצת עם צ'ט בוטים – יכולות הפרסונליזציה החדשות, הידע הנרחב והסגנון האנושי יותר הם בגדר חידוש מרענן.

זהירות, הטיות ב-AI   

יש לכלי גם מגבלות שחשוב להכיר. הוא עלול למסור מידע לא מדויק, וחמור מזה: לנסח אותו באופן שלחלוטין מתקבל על הדעת (כלומר, למנוע את הדגלים האדומים ונורות האזהרה אצל הקורא). לעיתים הוא מנסה לנחש "למה התכוון המשורר", במקום פשוט להציג שאלת פולו-אפ. במילים אחרות, הוא "מתבייש" להודות שלא ירד לסוף דעתנו בפעם הראשונה.

בעיה נוספת היא האפשרות ליצירת תוכן מוטה, מזיק ואפילו פוגעני. ככלל, סוגיית האתיקה וההטיות ב-AI היא אחת הלוהטות והמרתקות כיום במגוון רחב של תעשיות, וניכרת גם כאן. הבוט לוקה לעיתים ברגישות יתר לניסוחים או בשימוש יתר בביטויים, באופן שעלול לפגום בתוצאה. והוא לא לגמרי מעודכן במה שקורה בעולם מאז הושק ב-2021.

ועדיין, קשה להתעלם מהיתרונות: זמינות של 24/7, כולל בלילות, בשבתות ובחגים, בלי עייפות של צהריים, שביתות או הוצאה של ילדים מהמסגרות. הוא יכול לחסוך באופן דרמטי בזמן ובמשאבים, לסייע בפיתוח הרעיונות והיצירתיות, לתקן, לפקס ואפילו להציע כיוונים חלופיים. הוא לומד מהר, מגדיל אפקטיביות וקוסט-אפקטיביות, מסייע בפרסונליזציה בפרסום ומעודד אינגייג'מנט.

האם זהו העתיד? זה ודאי חלק ממנו. המגרעות מחייבות אותנו לעקוב מקרוב, לא לסמוך על המכונה בעיניים עצומות, בטח לא בשלב הזה. אבל הפוטנציאל הוא מסדר גודל שלא מאפשר להתעלם ממנו לאורך זמן. הלקוחות לא יסתפקו בפחות.

צור קשר img

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

img
נגישות
כאן ChatGPT! הקליקו כדי לדבר איתי!

היי אני גופי, בוט ה-ChatGPT של גופמן קריאייטיב!

אני כאן כדי לעזור לך להתמצא באתר ולענות על כל שאלה לגבי גופמן.

מה בא לך לשאול?

הבוט שלנו הלך לנוח :)

אם יש לכם שאלות נוספות, נשמח לענות עליהן בטלפון 03-7711141 או שתשאירו את הנייד שלכם, ואנחנו בהחלט מבטיחים לחזור אליכם בהקדם.