מהקופי עד הפיקסל: כך בונים אתר שיווקי - גופמן קריאייטיב
GOFMANS' Smart Marketing
פתרונות המיתוג והשיווק הדיגיטלי של Gofmans Smart Marketing > מילה שלנו > מהקופי עד הפיקסל: כך בונים אתר שיווקי

מהקופי עד הפיקסל: כך בונים אתר שיווקי

img

לכתוב פשוט, לסגור קצוות הרבה לפני התכנות, לא להתפשר על הטעינה ולזכור שגרסת המובייל חייבת לבוא ראשונה: 15 כללי אצבע לבניית אתר תדמית

אם עברתם קורס מזורז בכתיבת קוד, או ששיחקתם קצת עם וורדפרס או Wix, סביר להניח שתוכלו להקים ולפרסם אתר בסיסי בתוך שעות ספורות. אלא שבניית אתר תדמית, מהאפיון הראשוני ועד למיקום בתוצאות החיפוש, היא חלק מקונספט שלם. איך כותבים את זה נכון – ודואגים שיהיה גם מי שיקרא? איך ממירים את כל זה למכירה? הנה כמה כללים בסיסיים של רוית גופמן, הבעלים של סוכנות הפרסום "גופמן קריאייטיב":

להתחיל מהסוףאין דבר מבאס יותר מלבנות קונספט שלם, להוציא אפיון ולדייק בעיצוב – רק כדי לגלות שדבר מזה אינו ישים. לכן, גם אם כתיבת הקוד מגיעה רק בשלב מתקדם בפרויקט, חשוב לערב את צוות התכנות כבר בשלבים המוקדמים. רק כך ניתן לוודא שהתכנון הוא גם בר ביצוע במסגרת משאבי התוכנה, ה-UX (כולל באפליקציה), הזמן, כוח האדם וכמובן, התקציב שהוקצה לפרויקט.

המובייל הוא המוביללרבים יש נטייה להתעכב דווקא על גרסת הדסקטופ, שהיא כביכול המלאה והמאפשרת יותר. זו טעות: עיקר הטראפיק יגיע מהסמארטפון, בין אם בחרנו לפתח אפליקציה ייעודית ובין אם זהו אתר מותאם. לכן, העיצוב וחוויית המשתמש בגרסת המובייל חייבים להיות הראשונים שנלקחים בחשבון.

לא אי בודדאתר התדמית שאנחנו מקימים לחברה או למותג הוא רק פרי אחד, גם אם גדול ועסיסי במיוחד, בתוך סל שלם. בניית האתר צריכה להביא בחשבון את כלל הנכסים המותגיים ואת הלוק-אנד-פיל, שכבר התהווה או שחשוב לנו שייווצר. האתר הוא חלק מתפיסה כוללת, לא סטנד-אלון. זה כמובן לא אומר שבנייתו היא לא הזדמנות טובה לבחון את המיתוג הקיים, ובמידת הצורך – לרענן.

בין הסייט לסושיאלמאחר שהאתר לא פועל בחלל ריק, חשובה הזרימה הטבעית בינו לבין יתר הנכסים – דף הפייסבוק, קישור לאינסטגרם, הרשמה לניוזלטר ועוד. לצורך "צביעת" קהלים ושיווק מטורגט בהמשך, מומלץ להטמיע קטעי קוד רלוונטיים, פיקסלים של פייסבוק ותגיות של גוגל.

לא להלאותבסגנון, בתוכן ובפיצ'רים השונים, אתר תדמית צריך להיות פשוט. זה לא המקום להגיגים מיותרים או לפעולות מורכבות ולא אינטואיטיביות. כדאי להציג את הארגון, המוצר או המותג כפשוטם ולעודד אינטראקציה של מכירה.

האותיות הקטנותאז איך מעבירים רעיון מורכב במילים ספורות? כיצד מוודאים שהלקוחות או הצרכנים מבינים את הפיצ'ר החדש? ומה נדרש כדי להוציא חיוך גם מתקלה? מיקרו-קופי הוא אחד התחומים הצומחים כיום בעולמות התוכן והשירות, ויש לו השפעה עצומה על חוויית המשתמש. עניין מאתגר כשלעצמו הוא תחום הלוקליזציה של אתרים ושירותים לשפה ולתרבות המקומיות (עם אתגר מיוחד בשינוי כיוון הכתיבה לעברית ובשילוב שפות). הרחבה על אמנות המיקרו-קופי תוכלו למצוא כאן.

לסגור קצוות – תוכנית היא כידוע בסיס לשינויים. אבל כדי לתת לפרויקט סיכוי, כדאי שיהיה תיאום ציפיות ככל שניתן ביציאה לדרך. מיקום השרתים, אופן אחסון הדאטה, רכישת הדומיין, הגדרת מיילים, תמיכה, תוסף הנגשה, הזנה ותחזוקה של תכנים, התממשקות למערכות חיצוניות, זכויות יוצרים על אימג'ים, אבטחת האתר והמידע, רספונסיביות (התאמה למובייל ולפלטפורמות נוספות), הטמעת פיקסלים ותגיות – אלוהים מצוי בפרטים הקטנים, ואותם רצוי לסגור בשלבים המוקדמים.

מחוץ לקופסה, או לאו דווקא אתרים – רבים כיום בנויים על בסיס תבניות מוכנות. הסתמכות על תבנית קיימת מוזילה מאוד את העלויות ומקצרת את משך הביצוע. מצד שני, היא מגבילה את החופש העיצובי והתכנותי. כך או כך, השילוב הכי גרוע הוא התחלה בתבנית קיימת והכנסת אינסוף שינויים, שמכתיבים כתיבת קוד מרובה וזינוק לא מתוכנן בהיקף העלויות.

תיאום ציפיות בארגון – דרך חדשה בדיגיטל יכולה להציף גם קונפליקטים ארגוניים. כיוון שלאיש אין מונופול על החוכמה, רצוי מאוד לפתוח את הדילמות מול כמה שיותר גורמים בארגון ולנהל עליהן ויכוח, אם גם סוער.  כדאי רק שהמחלוקות ייושבו וההחלטות הסופיות יתקבלו עוד בשלב האפיון, ולא אחריו. שינויים בשלב התכנות גוזרים בזבוז זמן מיותר ועלייה בעלויות.

המגרש שלכם – על מנת להקטין את התלות בבונה האתר או בתומך, וכדי שהאתר יהיה חי ומעודכן, חשוב לקבל הדרכה ברורה ומסודרת בסיום הפרויקט על ממשק המשתמש.

נושא טעון – בין אם בדסקטופ ובין אם במובייל, אתר שעולה לאט משלם מחיר כפול: גם בשיעור נטישה גבוה עוד לפני המסך הראשון, וגם ב"קנס" מצד מנועי החיפוש בגין טעינה איטית. לכן כדאי להימנע מלהפריז בתכנים גרפיים בדף הראשון, ולהקפיד על אופטימיזציה לפחות בו. את זמני הטעינה של האתר ניתן לבדוק ולנתח בעזרת גוגל ספיד.

SSL אבטחת האתר – חבילת אבטחה לאתר היא קריטית לא רק מהיבט האבטחה עצמו; אתרים ללא פרוטוקול דוגמת SSL (למשל: כתובות תחת HTTP ולא HTTPS) סובלים מאמון פחות ומירידת דירוג במנועי חיפוש, ולא תמיד נתמכים בכל הדפדפנים המובילים.

תוסף ששווה את התוספת – בעיות רבות שיצוצו במורד הדרך יכולות להיפתר באמצעות התוסף המתאים. מומלץ מאוד להכיר את מגוון האפשרויות ולהשתמש במה שאפשר, גם אם זה כרוך בתוספת תקציב קלה.

איפה אתה בגוגל – תלי תלים של מילים נכתבו על סוגיית ה-SEO, שכידוע, רחוקה מלהיות מדע מדויק. חשוב מאוד להשקיע את המשאבים ולעשות את זה נכון. חשוב לא פחות, לאחר ההשקה, לבדוק את המיקומים בתוצאות החיפוש במרווחי זמן קבועים ולבצע אופטימיזציה.

תתחדשו – חלק מבניית אתר חדש היא גם ברענון החומרים – הכתובים, הוויזואליים ולעיתים גם המצולמים והמתוסרטים. חשוב להקצות לכך משאבים מראש ולא לזלזל.

 

צור קשר red line

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

letter
נגישות
כאן גופי! הקליקו כדי לדבר איתי!
close

היי אני גופי, הבוט של גופמן קריאייטיב!

אני כאן כדי לעזור לך להתמצא באתר ולענות על כל שאלה לגבי גופמן.

מה בא לך לשאול?
chatbot

הבוט שלנו הלך לנוח :)

אם יש לכם שאלות נוספות, נשמח לענות עליהן בטלפון 03-7711141 או שתשאירו את הנייד שלכם, ואנחנו בהחלט מבטיחים לחזור אליכם בהקדם.

chatbot chatbot