סטיקרים לסטורי - כלי השיווק החינמיים לעסקים הקטנים - גופמן קריאייטיב
GOFMANS' Smart Marketing
פתרונות המיתוג והשיווק הדיגיטלי של Gofmans Smart Marketing > מילה שלנו > סטיקרים לסטורי, קידומים ללא עלות וסרטונים בעריכה עצמית: כלי השיווק החינמיים לעסקים הקטנים

סטיקרים לסטורי, קידומים ללא עלות וסרטונים בעריכה עצמית: כלי השיווק החינמיים לעסקים הקטנים

img

גוגל, פייסבוק, פינטרסט וגם פלטפורמות תוכן מקומיות משיקות כלים חדשים ויעילים. המטרה: סיוע לעסקים קטנים ובינוניים לייעל את השיווק הדיגיטלי בתקופה של ערפל כלכלי

משבר הקורונה, הסגרים והריחוק החברתי גובים מחירים כלכליים כבדים מכולם. אבל נראה שאת הפגיעה הקשה ביותר סופגים העסקים הקטנים והבינוניים. רבים מהם קורסים תחת נטל ההוצאות בעודם נאבקים על שימור הלקוחות. הרחבת מעגל ההכנסות בעת הזאת היא משימה מאתגרת במיוחד, ולרגל הדיגיטלית של המותג יש בה חלק מרכזי. בדיוק לשם כך השיקו ענקיות הטכנולוגיה שורה של כלים ייעודיים עם אפשרות לשימוש חופשי, שכדאי מאוד להכיר ולנצל.

גוגל

אחד האתגרים הגדולים של העסקים הקטנים הוא מידת החשיפה אליהם. המיקום בתוצאות החיפוש הוא כמובן קריטי. שירות גוגל שופינג עדכן לאחרונה את אלגוריתם החיפוש כך שדווקא הקטנים יוכלו להתבלט. זאת בשונה מהמצב הרגיל, בו מקודמים תחילה המותגים הגדולים המשלמים סכומים גבוהים לגוגל עצמה. השינוי נכנס כבר באפריל בקרב המשתמשים בארצות-הברית ואמור להתרחב לשאר העולם עד סוף 2020. במקביל פתחה גוגל לשימוש חופשי את אפליקציית שיחות הווידאו הקבוצתיות Meet (המקבילה לזום).

עם תחילת המשבר הודיע מנכ"ל גוגל על סיוע פיננסי בגובה 800 מיליון דולר לעסקים קטנים ובינוניים, בין היתר דרך פרסום מודעות מטעמן ברשת. ענקית הטכנולוגיה גם פרסמה עמודים ייעודיים לאיתור עובדים ולשידוך בין מחוסרי עבודה למעסיקים פוטנציאליים. במקביל העלתה חומרי העשרה והכשרה שנועדו לעזור בהרחבה של סט הכלים והכישורים האישיים, וכן תכנים העוסקים בעולמות הריטייל, העבודה מרחוק, פרסום ושיווק, שירות הלקוחות ובכלל – האופן שבו צריכים ארגונים ומותגים להתנהל בצל המשבר.

יוטיוב

תמונה אחת שווה אלף מילים, וסרטון ויראלי אחד – עשרות אלפי שיתופים. אבל הפקה קריאייטיבית של סרטוני תדמית מאפס יכולה להיות עסק לא זול ומאוד לא פשוט. לשם כך השיקה יוטיוב את הבילדר שנועד לסייע לעסקים לבנות ולערוך סרטוני תדמית קצרים. הסרטון, כולל אנימציה של אימג'ים, נבנה לבנה אחר לבנה מתוך בנק של טמפלייטים ומנגינות רקע. מדובר בעזר חינמי לחלוטין שהיה בפיתוח חודשים ארוכים לפני עידן הקורונה, אך הואץ והושק בגרסת בטא לנוחיות העסקים מועטי המשאבים.

פייסבוק

גם ענקית הסושיאל הקנתה גישה חופשית לכלים שימושיים, להדרכות אפקטיביות ולפירוט הצעדים שכדאי בעת חסרת התקדים הזאת לעסקים ליישם. פייסבוק מציעה תבניות חדשות למנהלי העמודים העסקיים, במטרה לסייע להם לתקשר עם לקוחותיהם ולחדד את המסרים המתאימים לערפל הנוכחי. בנוסף, בצעד משמעותי מבחינת האיקומרס בסושיאל וברשת בכלל, הכריז מייסד הרשת מארק צוקרברג על שירות פייסבוק שופס שנועד לסייע לעסקים קטנים למכור את מוצריהם אונליין.

הרשת החברתית הגדולה בעולם הקצתה מאה מיליון דולר לסיוע לעסקים קטנים שנפגעו מצעדי הריחוק החברתי, למשל בהשתתפות בהוצאות כמו דמי שכירות בנכס. גם כאן הסיוע מתבטא לא אחת בכיסוי המודעות, וגם זאת במטרה להקל על העסקים הקטנים במאמצי החשיפה ללקוחות פוטנציאליים.

אינסטגרם

אינסטגרם מקבוצת פייסבוק הוסיפה כלים מיוחדים משלה עם הפנים לעסקים הקטנים ושדרגה את הפונקציות הזמינות לפרופילים העסקיים, מכרטיסי ברכה ועד בקשת תרומות. טרנד מוביל הוא סטיקרים לסטורי שמכילים אנימציות (גיפים) וזמינים לשיתוף העוקבים (השירות התחיל בצפון אמריקה ואמור להתרחב בהמשך). הרשת החברתית פרסמה סדרה של מדריכים שנועדו ללוות את השימוש בפלטפורמה ולהכיר טוב יותר את כליה.

פינטרסט

זו זיהתה זינוק של יותר מ-350% בחיפוש אחר support small business ועלייה יפה בנעיצות סביב ביטויים דומים, הקשורים בסיוע לתעשייה המקומית ובמעורבות חברתית. עניין מיוחד הופנה למוצרים מחומרים ידידותיים לסביבה. לאור זאת החליטה להרים את הכפפה ולרכז מותגים רלוונטיים של עסקים קטנים, במטרה להגביר חשיפה אליהם.    

Web2Info

גם פלטפורמות תוכן מקומיות התגייסו למערכה עם שירותים ייחודיים, לא אחת חינמיים, לעסקים שקורסים תחת הנטל. הפורטל Web2Info, המאפשר פרסום וקידום באמצעות תוכן והטמעת פיקסלים לצורך איסוף לידים חכמים, השיק פיצ'ר פשוט להעלאה חופשית של תכנים.

בתקופה של חוסר יציבות וחוסר ודאות קיצוניים כל כך, הכלים החינמיים שעומדים לרשות העסקים הם הזדמנות גדולה לשמר את המודעות למותג ואת מעגל הלקוחות, ואפילו להגיע למחוזות חדשים. רוב הכלים הם אינטואיטיביים וידידותיים מאוד למשתמש, גם ללא ידע מוקדם או גישה מיוחדת לטכנולוגיה. שווה לנסות.

צור קשר red line

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

letter
נגישות
כאן גופי! הקליקו כדי לדבר איתי!
close

היי אני גופי, הבוט של גופמן קריאייטיב!

אני כאן כדי לעזור לך להתמצא באתר ולענות על כל שאלה לגבי גופמן.

מה בא לך לשאול?
chatbot

הבוט שלנו הלך לנוח :)

אם יש לכם שאלות נוספות, נשמח לענות עליהן בטלפון 03-7711141 או שתשאירו את הנייד שלכם, ואנחנו בהחלט מבטיחים לחזור אליכם בהקדם.

chatbot chatbot