דווקא עכשיו: SEO הוא המפתח לעסקים הקטנים בקורונה
logo
פתרונות המיתוג והשיווק הדיגיטלי של Gofmans Smart Marketing > מילה שלנו > דווקא עכשיו: SEO הוא המפתח לעסקים הקטנים בקורונה

דווקא עכשיו: SEO הוא המפתח לעסקים הקטנים בקורונה

img

המגפה לא תאפיל לנצח על כל נושא שבעולם, וממילא לוקח זמן להתקדם במנועי חיפוש. אסטרטגיית SEO היא הדרך היעילה והזולה לבולטות, לשימור לקוחות ולהסתערות מחודשת מיד עם החזרה לשגרה

מנועי החיפוש הם אחד הצינורות המרכזיים שיש לנו למודעוּת, ללב ולבסוף גם לארנק של הלקוח. לא מעט זמן, מחשבה ותקציב מופנים ל-SEO כדי לקפוץ גבוה יותר, להיתפס כרלוונטי יותר ולהיחשף לכמה שיותר זוגות עיניים, במטרה לייצר עוד לידים ובתקווה גם עסקאות. בימי הקורונה, התמונה מורכבת יותר. אבל גם עכשיו – ואולי דווקא עכשיו – אסטרטגיית ה-SEO היא קריטית לעסקים, ובמיוחד לעסקים קטנים ובינוניים.

תעבורת הרשת הכללית מרקיעה עכשיו שחקים, אבל לאו דווקא דרך search. הזינוק הגדול מגיע מכיוונים אחרים: ישיבות מקוונות, פגישות משפחתיות והרצאות אונליין, לימודים בזום, קניות בסופרמרקט ופעולות בנקאיות, גיימינג, סטרימינג, אפליקציות בסמאטרפון ורשתות חברתיות. בכל אלו אין למנועי החיפוש השפעה ממשית. את העלייה החדה במה שכן נצרך דרכם חווים אתרים הרלוונטיים לענייני השעה, כלומר המגפה: אתרי חדשות, שירותי בריאות, רשויות המס, עדכוני משרד החינוך וכדומה.

לעומת העלייה האקספוננציאלית הזאת בגלישה ובצריכת תוכן, העסקים הקטנים חווים דווקא ירידה בטראפיק. כל עוד הם עוסקים בנושאים המוגדרים חיוניים או משיקים, הם בתמונה – אבל אז מתחרים מן הסתם באתרים הגדולים והממשלתיים ומתקשים להתבלט. אם הנושאים שלהם אינם חיוניים, ובפרט אם העסק נסגר זמנית, לכאורה אין כל חשיבות ל-SEO. ובכן, רק לכאורה.

 

לא על הטראפיק לבדו

מסיבית ודרמטית ככל שתהיה, וגם אם נדמה לנו שהייתה כאן תמיד, ולמרות כל השינויים ארוכי הטווח שהיא צפויה לחולל בתרבות הצריכה – המגפה תחלוף, או לפחות תצטמצם. היא ודאי לא תאפיל לנצח על כל נושא שבעולם. לעומתה, סוגיות אחרות שמטרידות את הלקוחות שלנו יישארו רלוונטיות גם בהמשך. ודווקא בהן יש לנו דרך לבלוט, לבדל את עצמנו ביחס למתחרים, לקפוץ גבוה בגוגל ולצבור טראפיק ועניין.

אבל SEO הוא לא על הטראפיק לבדו. חשובה לא פחות התעבורה האיכותית – אלו שהגיעו אלינו מתוך עניין אמיתי במוצרים או בשירותים שלנו, וסביר שגם ייטו יותר לצרוך דווקא אותם. לכן, גם אם לא בטוח שהם מעוניינים או מסוגלים לקנות בזמן הנוכחי, בהחלט כדאי לשמור על קשר ולצבוע אותם כלידים למימוש עתידי.

צריך גם לזכור ש-SEO הוא תהליך ארוך טווח: לא ביום אחד רוכש אתר חדש את אמונם של מנועי החיפוש. את התהליך הזה עושים צעד אחר צעד, פריט אחר פריט, בהדרגה ובהתמדה. מקובל לטעון שאת פירות ההשקעה ב-SEO רואים רק כעבור 6-3 חודשים. נתון מעניין נוסף בהקשר הזה הוא שאחוז אחד בלבד מהעמודים המדורגים ראשונים בגוגל הם בני פחות משנה. זה לוקח זמן, וזמן דווקא יש עכשיו לחלקנו בשפע.

נקודה נוספת היא מנועי החיפוש עצמם, שגם אם תרומתם הישירה לאתרים ה"לא חיוניים" שלנו איננה בשיאה כרגע, העוצמה ומגוון היישומים שלהם נמצאים בפריחה. אנשים שנהגו להאזין לרדיו מתעדכנים עכשיו דרך גוגל; קשישים שהסתייעו במטפלים נעזרים בתמיכה הקולית. כך שפלטפורמות ה-search הן מקום שטוב לפרסם ולקדם בו תכנים, בין אם בשיטת PPC ובין אם דרך SEO אורגני.

 

תוכן evergreen

מה שנכון לארגונים בכלל, נכון שבעתיים לעסקים הקטנים והבינוניים, הנפגעים העיקרים של התקופה. צרכנים מחפשים לתמוך עכשיו בקטנים על פני התאגידים הגדולים, ובמוצרים כחול-לבן על פני פלטפורמות בינלאומיות. לפיכך, מתבקש שימוש מושכל ב-SEO ברמה המקומית: מחיפושי ה"פתוח עכשיו" וה"נמצא לידי", כשנוכח מגבלות התנועה יש חשיבות לעסק הקרוב לבית הלקוח, ועד הפניה חכמה לחנות האונליין או למידע על מועד הפתיחה הצפוי והמלאים החדשים שמחכים לסוף הסגר.

ככלל, חשוב לזכור שצרכנים לא תמיד ממהרים להפוך ללקוחות. לפעמים יש איזו כברת דרך לעבור עד שהרומן הזה נבנה. לבלוג תוכן רלוונטי ואיכותי, שמקודם באסטרטגיית SEO טובה, יש חשיבות בבניית אמון וזהות מותגית. כך, ברגע של חזרה מיוחלת לצריכה, סביר שהקונה הפוטנציאלי יעדיף את הברנד שבו נתקל שוב ושוב ושנשאר אצלו ב-top of mind, ולא את זה שלא שמע עליו מעולם. ובסופו של דבר, בשונה מ-PPC למשל, SEO הוא כלי עבודה שיש לנו בחינם.

דווקא עכשיו, כשהלחץ שבניהול השוטף של העסק דועך מעט, זה הזמן להשקיע ב-SEO ארוך טווח. להתייחס גם לקורונה, אבל לפרסם תוכן איכותי בנושאים שהם evergreen – על זמניים. לעדכן תוכן קיים. ליצור או לעדכן את הפרופיל העסקי בגוגל. ולפרסם במדיה המקומית תכנים עם הפניה לאתר. לעסקים שנאלצו לסגור את שעריהם, שחשים היטב את ההאטה הכלכלית ואת הקושי התזרימי, SEO הוא אחת הדרכים היעילות והזולות להישאר במודעות של הלקוחות ואפילו להרחיב את המעגל. גם אם זה לא יוכיח את עצמו בזמן הקרוב, זה בוודאי יעזור בחזרה לשגרה.

צור קשר img

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

img
נגישות
כאן ChatGPT! הקליקו כדי לדבר איתי!

היי אני גופי, בוט ה-ChatGPT של גופמן קריאייטיב!

אני כאן כדי לעזור לך להתמצא באתר ולענות על כל שאלה לגבי גופמן.

מה בא לך לשאול?

הבוט שלנו הלך לנוח :)

אם יש לכם שאלות נוספות, נשמח לענות עליהן בטלפון 03-7711141 או שתשאירו את הנייד שלכם, ואנחנו בהחלט מבטיחים לחזור אליכם בהקדם.